2009. január 15., csütörtök

Utazás

Akárhonnan nézzük, két napot repülőzni nem sétagalopp. Mindenfélére felkészültünk, aztán persze semmi nem lett belőle, leginkább zombiként ültünk egy miniatűr székben, és ennyi.

A gyerekkel semmi gond nem volt, vagy izgatottan örvendezett, vagy mindent felevett, vagy nyomkorászta a repülő beépített bizgentyűit, vagy aludt.

Budapest-Helsinki semmi izgalmas, csak 2 óra, és ott várni sem kellett sokat. Gyorsan át a következőre, miszerint Helsinki-Kingkong. Ezt részemről végignyűjglődtem, nem sikerült aludni sem, 9,5 óra. Amikor megérkeztünk, valamiért az arrival-ban felejtettük magunkat, úgy szóltak ránk hogy menjünk már át a tranzitváróba. Jól is tettük, mert az arrivalban nem találtunk semmit, a tranzit meg egy ordenáré méretű komplexitás. Y alakú az egész, azt hiszem összesen 80 kapuval, mozgójárdákkal. Mivel volt itt vagy 7 óránk, nem izgultunk túlságosan, elténferegtünk a resting lounge-ba és ott vettünk egy jó fürdőt. Bazidrágáért, de nagyon kellemes volt, mindazonáltal, több mint 20 óra rohadás után. Ettünk aztán egy kis csigapetepörköltöt trutyólevessel meg szósszal borított izével és hozzá ilyen kis micsodákat. Volt közte ami finom volt. Az utolsó egy órában sajnos lekonyultunk, legalábbis én meg a gyerek. Ember hősiesen vigyázta a kis családkáját.

A hongkong-auckland járatra már sikerült annyira kikészülni, hogy nem is törődtünk semmivel, versenyt alukáltunk. Nagyjából két-két órákat sikerült, amíg a fel nem ébredtünk arra, hogy nem érezzük valamelyik végtagunkat - aztán újra ájulás. Az utolsó négy órát részemről ébren töltöttem, de összességében szerintem egy nettó 6-7 órát sikerült összehozni alvásügyileg. Itt már szerencsére eszünkbe jutott hogy szedjük a Pukekók által küldött No JetLag tablettát, és azt tapasztaltam, hogy nem száradtam ki annyira, mint a másik úton, pedig itt többet aludtam ezért kevesebbet tudtam inni.

Auckland
Még a repülőn kiosztottak egy kis papirost, amit mindenkinek ki kellett tölteni. Ezt sehol sem olvastuk, kicsit morfondíroztunk is hogy mit írjunk be, aztán úgy gondoltuk, hogy ha turista vízumot akarunk úgyis, akkor nem bonyolítunk semmit, és szépen kitöltöttük turistául. Címnek a szállodát írtuk be, tartózkodás időtartamának 3 hónapot, utazás céljának turizmust.

Kicsit ugyebár izgultunk, meg idegeskedtünk, amennyire erőnkből futotta. Első mérföldkő az útlevélvizsgálat. Mi nem csináltunk semmi különöset, nyugodtan álldigáltunk, és válaszoltunk mindenre, amit kérdezett. Egy kis humor belefért, ugyanis enba feje az útlevélben szakálltalan, úgyhogy próbálta azonosítás céljából elhajtogatni a bozontját, ezen azért vigyorgott egyet a lehányka. Az első útlevélbe máris bepecsételte amit be akart, nem is kérdezett semmit. A másodiknál aztán valami eszébe juthatott, mert megkérdezte, hogy van-e visszajegyünk. Nem kezdtem semmi magyarázkodásba, csak előkaptam a kinyomtatott jegyet. Azt nézegette, vadul számolt hogy januárhoz képest április az akkor hány hónap. Aztán lepecsételt mindent és jó utat kívánt és már mentünk is. Szerintem nyugisan, nyitottan kell állni, figyelni, és csak arra válaszolni, amit kérdez. Meg olyan barátságos, szimpatikus és megnyerő tekintet kell mint ami nekem van.

Azután kezdhettünk aggódni a csomagokért, különös tekintettel az oversize külön feladott gitárra, ami egyszer már kerengett a világ körül, mikor amerikából érkezett velem, szóval féltünk hogy most is huncutkodik. Szerencsére nem tette. Első pozitív élmény volt, hogy beálltam valamiféle luggage information sorba, hogy megkérdezzem, hol vannak az oversizeok. Két ember állt előttem, ezért egy sétafikáló reptéri kolléga kötelességének érezte, hogy odajöjjön hozzám, és megkérdezze, mit szeretnék. Aztán készségesen el is mondta, megmutatta, hova kell menni. (Mondjuk nyilván oda, ahol ordenáré méretű betűkkel kiírták hogy oversize...:)

Biohazárd
A következő menet az Új-Zélandra veszélyes izék kiszűrése miatt felállított biosecurity vizsgálat, ami nagyon helyénvaló meg minden, de azért további aggódásra ad okot, mert nem volt a napi programunkba iktatva egy 30 kilós bőrönd széjjelpakolása. Már a gépen rendesen kitöltöttük, hogy nincs nálunk semmise, de azért rendes kislány módjára megkérdeztem, hogy az úgynevezett Balaton Szelet ételnek mindősül-e. Mondta a néni, hogy igen, de azért nem kért tételes vizsgálatot. Azt hozzátenném, hogy elég nagy számú ázsiai között álltunk sorban, akik egyrészt nem beszéltek angolul, másrészt meg az ember kinézi belőlük, hogy szárított polipot meg gőzgombócot cígölnek a kézipoggyászban. Az előttünk lévő például bőszen mutogatta hogy ham-ham, igen-igen... Azt hiszem, utána felüdülés volt egy angolul beszélő pár, aki még azt is tudta, hogy a bakancsot is le köll pucolni. Ezután még volt egy röntgen, ahol megnézték hogy igazat mondtunk-e, mert a röntgen kimutatja a csempészananászt, ahogy ezt a repülőn a kisfilmben is megtekinthettük.

Ez egy laza 40-50 percet vett igénybe a ránk váró Hajnalka és Pukekó szerint, mi nem tudunk nyilatkozni, akkor már nem csak azt nem tudtuk, hogy hány óra van, hanem már azt se, hogy milyen nap...

Jelentem, az első benyomás: hihetetlen napfény, meleg, és mindent átható, tavaszi, virágillatú levegő. Tik akik még csak most jöttök, ne felejtsetek el nyári cipőt, papucsot tenni a kézipoggyászba:)

17 megjegyzés:

agica írta...

Hellotok:)
Orulunk, hogy minden okes.
A ferjem ket posztban is irt az arrival kartyarol. Az egyik:
http://ilaps.blogspot.com/2007/09/velkamtunyuzeland.html
Biztos mar regen olvastad...:)
Aki meg csak most indul, ki tudja nyomtatni es ismerkedhet vele...
Sok sikert:)

Palee írta...

Brúnó BIONICLE szörnye sem akadt fent a biosecurity vizsgán? :-)

Nektek meg nem is olyan jó, mint nekünk, mert mi tudtunk jönni korcsolyával munkába :-) vagy inkább :-(

kazohin írta...

Nagyon örölünk, gyerkőcökkel megnéztük hova mentetek, Kisfejszédnek üzenem, hogy gyerekszemmel hősnek látszik a tizenx órás repülés miatt, meg hogy olyan messzire eljutott, amihez még a földgömböt is meg kellett forgatni. Feltétlenül nézze meg, hogy tényleg visszafele forog-e a víz, mikor lefolyik a mosdó alján.

Tündi írta...

Fú, ez a lefolyóban hömpölygő víz probléma engem is érdekel! Öööö... video+youtube? :-D

Jajj, de örülök, hogy beleszagoltatok a levegőbe, ahogy javasoltam! :) Azt minden új helyen meg kell tenni! Legalábbis én vagyonk ilyen szentimentális barom, hogy minden utazáskor megtegyem. :)
Amúgy ne örüljetek a nyárnak, mindjárt megint jön nektek az ősz meg a tél! Amikor mi meg izzadni fogunk, mint a lú. :-p

Legyetek jók, várjuk a továbbiakat!

Névtelen írta...

igazán büszke vagyok rád, a papucs és az oversize dolgokat illetően különösen :) :) :) :)
gyereknek külön csókok! :)

hobe írta...

A lefolyo viz forgasiranya legenda:
The Coriolis effect does not have a significant impact on the swirl of the flushing water of a toilet. Indeed, the direction of the swirl is mainly defined by the direction with which the water is introduced in the toilet, which has a much higher impact than the Coriolis effect

In theory, in a perfect sink, the Coriolis effect would define the direction of the swirl, as has been proved by Ascher Shapiro in 1962. Nevertheless, any imperfection of the sink, or initial rotation of the water, can compensate for the Coriolis effect, due to its very low amplitude.

A veszko csizma nyari cipo?

hobe írta...

Ja, a nap viszont tenyleg forditva megy! :-)

kisrumpf írta...

Biztos meséltem már, ha igen, bocs, hogy mikor szerettem beléjük? amikor vizsgálatkor a zember megszemlélte a tisztítatlan (khm) túracipőmet, s közölte, hogy OK, de amikor LEGKÖZELEBB jövök, akkor majd tisztítsam ki. Aaaahhhh. Hát nem fájintos kis ország?

varpi írta...

Igenis értettem.
Mink akik már csak kettőt alszunk és megyünk már elcsomagoltuk a papucsokat sőt még vettünk a repcsire(illetve a lábukra)csodálatosan szép zoknipapucsizét.
Te Hobe mi az hogy fordítva?
Lehet látni az árnyékos oldalát?

cptstraw írta...

Amikor legelőször jöttem ide, nekem is az illat volt az első!
Minden jót nektek!

csalavolgy írta...

Jókor jöttetek, mert 1 nappal előbb nálunk /Auckland-tól 50km/ hatalmas eső volt, az nem lett volna jó első benyomásnak:)

hobe írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
hobe írta...

varpi: kelet-eszak-nyugat. Ha delben otthon a nap fele nezel, akkor jobbra megy tovabb, itt meg balra.

agica írta...

Hello Csalavolgy:)
Egy napos eso nem eso:)

csalavolgy írta...

Szijja agica!lassan ezt is megszokom ám!csak azt nem tudom megszokni, hogy nagyon hirtelen támad az ég!

varpi írta...

Azt hiszem ezt a napos dolgot a saját szememmel is látnom kell:)

Tündi írta...

tegnap egész nap új-zélandi honlapokat, mifene nézegettem. :-D
Ööö... szóval a lovas honlapokkal kezdtem :-D de áttértem azokra is, melyekből picit kinyílik az országra való rálátás. Háááát... Nem csodálom, hogy aki kiment, az kiment!
Szerintetek ez az érzés "fertőz"? :-D