2008. szeptember 21., vasárnap

Illatok

Nem nagyon főztem az elmúlt két évben - egy pöttömnyi konyhán osztoztunk egy idős nagyapóval, aki a leglehetetlenebb időpontokban állt neki órákat szöszmötölni különféle szalonnákkal, disznósajtokkal meg kenyerekkel.

Szeptember elsején visszaköltöztünk a nagylakásba, és az összes rossz és jó szokással együtt visszajött a leküzdhetetlen főzési ingerem is.

A minap veszett jó menzaszagot csináltam, a menü krumplifőzelék volt, egyben sült, kolbásszal töltött fasírtkenyérrel, vagy mi neki a neve.

Most pedig igazi téli hangulatot kanyarítok illatból, mert boldogult Emil bácsi receptje alapján fokhagymás hús alakul, áfonyamártással. Rendes vadászként először felfőzte száraz vörösborral a fűszereket (citromhéj, szerecsendió-virág, szegfűszeg, fahéj, feketebors), leszűrte, és csak utána tette bele a gyümölcsöt. Ez a keverék most majdnem egy órája idézgeti a forraltboros teleket orrilag, a tűzdelt hús meg bele-beleküld egy kis diszkrét fokhagymát.

Mindjárt kimegyek szánkózni.

(Emil bácsi egyébként eredetileg tejföllel húzott rá a mártásra, csak az úri népeknek csinálta tejszínnel.)

6 megjegyzés:

agica írta...

Az afonya martast keszen veszed vagy Te csinalod? En imadom az afonyat (mindig Moha es Parfany jut az eszembe rola:))
Felenk van egy ultetveny, ahol "szedd magad" akciok vannak szezonban, ilyenkor mindenbe afonyat teszek...

Immacolata írta...

Mér, lehet kapni áfonyamártást? Nem tudtam róla. Vagy lehet odakünn adják a boltban?

Persze hogy én csinálom.Hát még a receptet is leírtam a sorok közé.

Tegnap összesen annyit csaltam, hogy nem volt friss áfonyám, ezért egy fél üveg áfonyalekvárt, meg a fagyasztóban talált feketeszedret használtam.

agica írta...

Jaj, okes. Olvastam is, csak osszekeveredtem. Kiprobalom.

Immacolata írta...

Oh, Ágica, még egy. Ha nem lekvárral csinálom, akkor először 1-2 evőkanál barnacukrot karamellizálok, arra megy a vörösbor meg a fűszerek.

Ezt most elhagytam, mert a lekvár marha édes, nem kellett bele több cukor.

És persze ha friss gyümölcs, akkor össze is kell passzírozni kicsit. Én nem szűröm át, benne hagyom a cuccost, krumplinyomóval szoktam széttüszködni.

ilap írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
agica írta...

Koszi. Megkerdeztem a jegyetek egy eves valtozatat...Az mar nem olyan barati.