2008. szeptember 19., péntek

Anyakönyvi kivonat

Mint azt gondolom, mind tudjátok, születési anyakönyvi kivonat számos helyzetben kell majdan a bevándorláshoz, munkavízumhoz, stb.

Hajnalka tanácsára elmentem, hogy kiváltsam a vonatozó anyakönyvi hivalaltól a másolatot, mert a friss kivonatok már 3 nyelven (magyar, angol, francia) készülnek, és a NZ hivatalok elfogadják fordítás és hitelesíttetés nélkül, így megspóroltunk 3x45 NZD mínusz 3x6000 HUF illették összeget.

További spórolást jelent, ha nem azt írod be: "elveszett" - úgy 6000 HUF az illeték, hanem azt, hogy "házasság" - mert úgy csak 2000 HUF. Persze kiskorúak és már házasok ezt mellőzhetik.

Miközben ennek örvendeztek, élvezzétek liblingemet.

5 megjegyzés:

Pappito írta...

ezt mi is megcsináltuk, amikor megkérdezték, hogy minek kell, akkor megkérdeztem, hogy miért érdekes, mondta néni, hogy más a díjszabás. mondok, melyik a legolcsóbb? a házasság. akkor arra kell.

Immacolata írta...

Hehe. Na de ti már meg voltatok házulva, vagy azt nem nézik?

agica írta...

Ha azt mondod, hogy szemelyihez kell, akkor ingyenes a szuletesi kb. 13 eves kortol akarmeddig. Nekem ahhoz kellett, mert nevvaltozas miatt uj szemelyit kertem. De ezt telefonon mondtam be a pesti irodanak, akik egy heten belul postan kuldtek le nekem ingyen es bermentve a szuletesim. Nem ellenoriztek a nevvaltozasomat es nem kertek semmi "igazolast" ehhez. Kaptam ingyen egy szuletsi anyakonyvi kivonatot.:)

Immacolata írta...

No, hát ezt nagyon nehezen tudnám elképzelni, de most ki fogom próbálni, mert még a gyereknek is kell.

Aztán beszámolok.

agica írta...

Nalunk a gyerekek is ingyen kaptak:)
Augusztus reven a noci azt mondta, hogy ez nekunk kell az iskola kezdeshez...:) Pedig oszinte voltam, es mondtam, hogy miert kell mindenkinek tobbnyelvu...Nagyon egyutterzett velem:)