2008. május 9., péntek

Ingatlanmarketing

A marketing nem kifejezetten exakt tudomány, vagy szakma. Sokan nem is értik, hogy miről szól, pedig pofonegyszerű az egész: egy terméknek, eladásra kínált szolgáltatásnak - esetünkben ingatlannak - meg kell keresni a legelőnyösebb oldalát, aztán megfelelően kommunikálva kívánatossá kell tenni a leendő vevő számára.
Valahogy így:


Figyelni kell azonban a megfelelő tájékoztatásra is. Az információ átadása nagyon fontos, a vásárlók már nem elégednek meg részinformációval - ráadásul a tudatos, körültekintő fogyasztók nem is hagyják magukat félrevezetni.
Egy példa erre:


A piac igen telített, és a legkülönfélébb marketing eszközökkel élnek versenytársaink. Ha előnyre szeretnénk szert tenni, élnünk kell a megkülönböztetés eszközével. Meg kell találni azt az apróságot, melynek segítségével a kínált terméket, szolgáltatást ki tudjuk emelni a többi, hasonló karakterisztikával bíró közül.
Így:
A megkülönböztetés eszközével szinte egyenértékű a megszemélyesítés, az empátia, beleérzés erősítése. A potenciális vevőt rá kell venni arra, hogy elképzelje, átélje a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával járó előnyöket, ez gyakorlatilag a vásárláshoz vezető legegyenesebb út.


Érdemes játszani a hangvétellel, kicsit "kitekinteni a dobozból". A sok, hivatalos szöveg között üdítően hat egy közvetlen, barátságos hangnemben megfogalmazott üzenet. Sokszor egy apró, személyes utalás csodákat tehet.
Ennek sikeres alkalmazására egy példa:

A marketingben is fontos az őszinteség. Ha a terméknek, szolgáltatásnak van gyenge pontja, ne titkoljuk el - viszont állítsunk vele szembe vitathatatlan előnyöket. Ez az úgynevezett SWOT analízis, melynek kiváló megvalósítását illusztrálja a következő kép:

Összefoglalás
A fentiekben tehát magától értetődő apróságokat mutattunk be, melyek már önmagukban is csodálatos eredményeket hozhatnak. Álljon itt egy részletes példa arra, hogy milyen szédítő magasságokba juttat ezek együttes alkalmazása:

Előnyök kidomborítása, tájékoztatás
Megkülönböztetés, megszemélyesítés
Őszinteség, egyéni hangvétel

A fenti összeállítás elkészítéséhez a trademe.co.nz ingatlanmarketinges szakemerei nyújtottak felbecsülhetetlen segítséget.

7 megjegyzés:

Pukke írta...

Az alaprajz úgyis reménytelen, szigetelés egyikben sincs, az ablak a telken lévő öt másik ház valamelyikére néz, a fürdőszoba nincs felújítva, hát marad a nappaliban a fehér fal. Nézd az előnyét: az legalább nem koszos :)

Immacolata írta...

Nem a fehér fal: következetesen a bal sarok. Méééér? Meg például olyat hogy hány négyzetméter, tök hülyeség lenne beírni, csak összezavarja az embert...

cptstraw írta...

Üdv újra! Már azt hittem teljesen eltűntél!
Mikor utaztok?
Nekem már kevesebb, mint két hét van hátra :):) 22-én indulok és már nagyon várom!
Üdv: cptstraw

Immacolata írta...

Szia! Mi iskolakezdés előtt 1-1,5 hónappal megyünk, ahogy a repülőjegy engedi. Két heted van, az nagyon izgi. Mi már így is teljesen fel vagyunk villanyozva, pedig még jóval több idő.

agica írta...

Sziasztok,

Mar sinen van minden? December korul jottok?

Immacolata írta...

Szia Ágica,

bocs hogy ilyen későn, de sűrű a magyar nyár...

Igen, egyelőre úgy néz ki, hogy december-január, repülőjegy függvényében.

Névtelen írta...

Negyzetmeter?? Ezeknek fogalmuk sincs rola. Amikor a mostani hazunkat vettuk, akkor erre a kerdesre csak azt hajtogattak valaszkent, hogy hany haloszobas. Ehhez tennem hozza, hogy a korabbi apartmanunk egy olyan hazban volt, ahol a 3 haloszoba 46(!!) negyzetmetert jelentett.