2008. február 3., vasárnap

Bort a borboltból

És már megint nem volt Mőcsényi a teszkóban, a havi borbevásárlásnál, úgyhogy elkanyarodtam az internacionálé irányába: hát nem egy NZ borba futottam?

Aszongya hogy Fern Bay, és a déli szigeten csinálják.
Valaki már írt róla véleményt.

Nagyon lehúzza, minta nem is ugyanarról beszélnénk, mondok magamnak. Aztán persze kiderült, hogy nem is:) Ő 2006-ost ivott, ez meg 2007-est. A vizes, könnyed alap persze igaz, csak a savasság nem, meg az egyszerűség.

A hozzáfűznivalóm: telt, sűrű, de egy picit sem savas, nagyon gyümölcsös és sima, puha, kövér ízű bor. Elsőre multivitaminos-déligyümölcsös az illata, és olyan ráharapott szőlőmag-utóíze van. Nagyon finom.

Ja és olcsó, valami 700 forint volt, nem is értem. Talán mert exclusively tesco termék.
Az az egy fura hogy nem dugós, hanem csavaros palackja van, bár a csavarókája nagyon csinos ornamentikánus.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Első ökölszabály: a jó új-zélandi bor a Marlborough régióból származik.
Második ökölszabály: a csavarós kupakon nem szabad meglepődni - még a drágább, igazán jó borokat is hajlandóak csavarós palackba tölteni.

Remélem arról is hallunk valamit majd, hogy éppen hogy álltok az előkészületekkel.

Immacolata írta...

Az elgépelés állapotában vagyunk most: eltökéljük vs. eltököljük magunkat.

De megírom hamarosan.

Pappito írta...

Fern Bay, hehe, én is belefutottam otthon, amikor évvége felé már a végső stádiumban jártunk, legott hazavittem.

No, a bor nem kellemetlen, de azért inkább az alsó kategória, tartályban viszok angliába és ott palackozzák, még akár újzélandi is lehet. Ne ebből indulj ki, ittani fehérből a Fern Bay (amit itt nem is árulnak) az alsó alsó széle, közepe. Mivel a briteknél van svungja az NZ made címkének, érdemes bármire rárajzolni és már viszik is...

Csavaros kupakban Csanád megmondta a frankót, mi inkább vörösösök vagyunk és amit ma hoztak Kata szülinapjára az Marlborough-i és kifejezetten kiváló darab volt.

egészségedre!

Immacolata írta...

Sajna még nem vagyok elég sznob borivó. Megkóstolom, aztán ha ízlik, megjegyzem. Az úgynevezett "karakteres" borok nekem savasak és nem finom. Egyszer meg kifejezetten prüszköltem egytől, mondtam is hogy hagyjanak békén ezzel a lőrével - aztán kiderült hogy 2002-es tokaji úrágyát ittam, palackja 60eHUF.

A vörös még nekem csak olyan, mit a boroskóla a Közgáz pincében 16 évesen, inkább nem is részletezem az élményt:)

Azért ígérem, majd igyekszem szofisztikálódni. Emmeg ízlik, ez az olcsó kis kvázi újzi.

cptstraw írta...

helloka!
Jó, hogy újra itt vagy... gmail-ra írhatnál, hogy mi a helyzet veletek! Én már kezdem szervezni a kiutazást, május körül indulok!
Tuti fehér (bocsi Pappito, tudom, hogy a vörösek is isteniek) borok vannak kint, megkóstoltam egy párat :)
cptstraw